Négyévszakos gumik
Mi az a négy évszakos gumi?
A gumigyárak hamar ráéreztek arra, hogy bár jó üzlet egy téli és egy nyári abroncsszettet megvetetni az autósokkal, de az emberek utálnak nyáron téli, télen meg nyári gumit kerülgetni a garázsban, illetve évente kétszer sorban állni a gumisnál. Szóval nagyon kell nekik olyan gumi, ami mindig jó.
A négy évszakos abroncsok alapból téli gumik, amik nyáron is használhatók. Melegben kevésbé kopnak, mint az igazi téli gumik, de hóban, fagyban egész elfogadható teljesítményt nyújtanak. Aztán jött a Michelin és olyan négy évszakost tett le az asztalra, amit nyári gumiból faragtak olyanra, hogy télen, hóban is jó legyen. Ugyan végeredmény szempontjából az átlagembernek tökmindegy, hogy téli alapból kotyvasztanak nyáron is használható gumit, vagy nyáriból olyat, ami télen is jó.
Mikor érdemes négy évszakos abroncsot venni?
Ne legyenek illúzióink, bármilyen jó is egy négy évszakos gumi, nyári körülmények között egy nyári gumi, télen, hóban pedig egy téli abroncs szinte biztos, hogy jobban teljesít majd. Átlagos felhasználás mellett azonban bőven elég lehet a mindenre jó gumi is, sőt, még vannak komoly előnyei is. Például nem kell ősszel, tavasszal gumisnál sorban állni, kifizetni egy halom pénzt a cserére, aztán a leszerelt, éppen pihenőn lévő abroncsokat sem kell kerülgetni a garázsban, pincében, nagyi tárolójában. Aki főleg városban használja az autóját, nem száguld be a kanyarokba őrült sebességgel, annak egyáltalán nem létszükséglet külön téli és nyári garnitúra .A négyévszakos gumik koncepciója vonzónak tűnik, de az a legnagyobb bajuk, ami elvben a legnagyobb előnyük. Az a gumi, ami elvben mindig jó, pont szélsőséges körülmények között nem teljesít jól, ami akkor tűnik majd fel, amikor egy vészhelyzetet kellene megoldani.