Az e Primacy -t a Michelin az elektromos járművek speciális gumi igénye miatt fejlesztette ki , de alkalmasak más járművekhez is.
Három dolog ami más gumi igényt támaszt az elektromos autókhoz :
Az elektromos autók a súlyos akkucsomag miatt nehezebbek mint méretben hasonló benzin vagy diesel motorral hajtott társaik. Ez a néhány száz kilogramm eltérés okot adhat a körültekintőbb gumiválasztásra, ugyanis a nagyobb tömeget nem csak gyorsítani, hanem lassítani és irányban tartani is nehezebb feladat.
Egy következő szempont a gördülési ellenállás. Persze minden autónál fontos, de egy benzinesnél azt az 1-2 dl fogyasztásnövekedést csak az veszi észre, aki mániákusan kiszámolja a fogyasztást minden tankolásnál (esetleg állandóan a kijelzőt nézi). A villanyautónknál viszont a hatótáv mindig szem előtt van, ezért hamarabb kiütközik a fogyasztásnövekmény. A gyártók ráadásul odafigyelnek erre és gyárilag olyan gumival szerelik az autót, aminek extra alacsony a gördülési ellenállása, így amikor lecseréljük a gyári gumit egy közepesen teljesítő abroncsra, az észrevehető hatótáv csökkenést is okozhat.
A harmadik fontos szempont a zaj. Főleg közepes sebességnél a villanyautó legnagyobb zajforrása a gördülő kerekek hangja (nagy sebességnél már a szélzaj dominál). A hagyományos autóknál a belsőégésű motor hangja elfedi a gumizajt, de a villanyautósoknak zavaró lehet, ha egy elhibázott gumiválasztással évekre lerontjuk az utastér nyugalmát, ezért a gumitesztekben 5%-os súllyal szereplő zajkibocsátásra is érdemes odafigyelni.
A MICHELIN E PRIMACY nyárigumi megfelel ezeknek a plusz követelményeknek .
A Michelin szerint az E PRIMACY lehetővé teszi a vezető számára,
hogy 0,21 L / 100 km-rel csökkentse az üzemanyag-fogyasztást,
ami körülbelül 30,000 Ft nyereséget jelent a gumiabroncs élettartama alatt.
Elektromos autóra szerelve 7% -kal növeli a hatótávolságot, ami egy
400 kilométeres hatótáv esetében30 kilométert jelent pluszban .
A gumiabroncs közúti teljesítményét tekintve a Michelin vállalat azt mondja,
hogy rendkívül alacsony gördülési ellenállást ért el
a maximális üzemanyag-hatékonyság érdekében,
anélkül, hogy a teljesítmény és a biztonsági tulajdonságok romlanának .