Keresés
Autógumi webáruház

Napelemes rendszer

Hasznos információk

Hasznos információk

Point-s KÁTYÚGARANCIA

Michelin e Primacy

Hasznos információk

Mi a DOT szám?

Gumiabroncs Dot szám. Az autógumi gyártási ideje az oldalfalán lévő DOT-számból derül ki.

2000 előtti gyártott autóguminál az utolsó három számjegy adja meg a gyártás évét és hetét (pl. 327 az 1997. év 32. hete).

2000 után gyártott autóguminál a gyártási idő kódja négyjegyű, amelynek első két tagja a gyártás hete, utolsó két tagja pedig a gyártási év utolsó két számjegye (pl. 1807 az 2007 év 18. hét).

 

Gumi méretek, jelölések

  • szélesség
  • magasság
  • átmérőGumiabroncs méretek
  • terhelési index
  • sebesség index

 

 

 

 

A gumiabroncsok oldalfalán megtalálható jelölések : 

Defekttűrő gumiabroncsok   jelölése :

Autótípus szerinti homologizáció jelölései :

Gumiabroncsok terhelési indexe (LI ):

Gumiabroncsok sebesség indexe (SI) :

 

Miért nem tudjuk megadni az összes általunk forgalmazott autógumi gyártási idejét ?

Webáruházunk termék kínálata a saját autógumi raktárkészletünkön kívül több nagykereskedő és gyártó cég készleteiből áll össze. Emiatt nem tudunk arra a kérdésre válaszolni , hogy mikori az Ön által megrendelni kívánt autógumi , csak azon termékekről tudunk ilyen információt adni ami saját raktárunkban van. Mi kérésére kisétálunk raktárunkba és megnézzük a keresett gumi gyártási edejét . De a nagykereskedelmi cégek és autógumi gyártók nem tudnak ilyen kérést teljesíteni . Általánosságban elmondható hogy gumiabroncsaink döntö töbsége egy éven belüli gyártású , valamint a 3 évnél idősebb saját készletű gumiabroncsoknál feltüntetjük gyártási időt és azokat akciós áron kínáljuk .

Amikor egy fogyasztó olyan abroncsot vásárol melynek az oldalfalán feltüntetett gyártási dátum legalább egy évnél régebbi időpontot mutat, nyugtalanság és gyanakvás lesz úrrá rajta​ az interneten keringö megalapozatlan hírek miatt .

A Bridgestone Magyarország által kiadott állásfoglalás :

A szakszerű tárolásnak köszönhetően az általunk értékesített három évnél nem idősebb abroncsok teljes mértékben azonos állagúak az éppen a múlt héten készültekkel!

Azon aggodalom, hogy a különböző időpontban gyártott azonos specifikációjú termékek esetleg eltérnek, teljes mértékben alaptalan - az alkalmazott gyártástechnológia és minőségellenőrzési folyamatok egyenes következménye hogy minden termék 100%-ig azonos paraméterekkel bír.

A gyártás racionalizálásának következményeképp egy gyártó sem gyárt minden terméket minden méretben folyamatosan, így előfordul, hogy adott méretű és mintázatú termékből csak korábbi DOT számú áll rendelkezésre. 
Ez semmilyen körülmények között sem jelenti azt, hogy az adott termék bármely paraméterében rosszabb lenne, mint a mai napon készült termékek.

A MICHELIN gumigyártó állásfoglalása :

A Michelin felmérése szerint a gumiabroncsok körülbelül 10 éves korukig nyújtják az elvárt anyag-és szerkezeti tulajdonságokat. Ebbe természetesen érdemes beleszámítani az autón eltöltött 5-6-7 évet is.

Az abroncs egy olyan termék, mely rengeteg műszaki újítást tartalmaz, ránézésre egyszerűnek tűnik, belső összetevői mégis bonyolulttá teszik. Egy termék, melynek extrém erőhatásokat kell kiállnia, miközben biztonságban szállítja utasait. Egy termék, mely némi gondoskodást igényel ahhoz, hogy megőrizze teljesítményét. Egy termék, mely minden más termékhez hasonlóan nem örökéletű, élettartama véges. Ezt az élettartamot számos tényező befolyásolja. Az anyag jellemző tulajdonságain kívül a használat körülményei, a sebesség, a terhelés és az éghajlati viszonyok is hatással vannak rá. Hasonlóan fontos a járműre felszerelt gumiabroncs nyomása és a szezonális abroncscserére várakozó gumiabroncs tárolási körülményei a szervizben. Röviden, az abroncs öregedésére a használat és a karbantartás körülményei vannak a legnagyobb hatással.

A Continental véleménye:

Amikor egy fogyasztó olyan abroncsot vásárol a kereskedésekben, melynek az oldalfalán feltüntetett gyártási dátum legalább egy évnél régebbi időpontot mutat, nyugtalanság és gyanakvás lesz úrrá rajta. Európa vezető gumiabroncs gyártója, a Continental AG által lefolytatott tanulmány szerint ilyenkor két fő kérdés fogalmazódik meg a fogyasztókban. Az egyik, hogy az árut helyesen tárolták-e az eltelt időszak alatt, a másik, hogy a gyártás dátuma esetleg miért jóval korábbi, mint a vásárlás időpontja?! "Ha az abroncsokat helyesen tárolják, akkor állagromlás nem mutatható ki" kommentálja Björn Bolze, a Continental vállalat vevőszolgálati vezetője. "Az abroncsok nem romlandó termékek, mint például a joghurtok. A gyártási folyamatok során olyan adalékanyagokat kevernek a gumialapanyaghoz, amelyek nagymértékben megakadályozzák az abroncs bárminemű teljesítménycsökkenését." Az adalékanyagok garantálják, hogy az abroncs kiegyensúlyozott tulajdonságai megmaradjanak még akkor is, ha esetleg évekig tárolják. Ezek az abroncsok ugyanolyannak tekinthetők, mint az újak. Mindezek után szeretnénk minden vezetőt megnyugtatni arról, hogy ha nyári abroncsait eltárolja télire, akkor csak azért, mert pihennek egy pince vagy egy garázs mélyén, még tökéletesen használható állapotban vannak. Szakértői vélemények alapján a gyártástól számított 5 évvel később is ugyanolyan teljesítményt nyújtanak az abroncsok, mint ha most gördültek volna le a gyártószalagról. Azt azonban fontos kihangsúlyozni, hogy csak akkor, ha megfelelő módon tárolják őket. "A gyártási dátum sem befolyásolja hátrányosan a gyártók garanciavállalását, ugyanis ez nem a gyártási dátumtól, hanem a megvásárlás pillanatától lép életbe" magyarázza Björn Bolze.

Az abroncs potenciális élettartama nagymértékben múlik azon, hogy milyen körülmények között és milyen célokra szeretnénk használni. "Jelenleg nincs olyan törvény vagy jogszabály, amely szabályozná az abroncsok élettartamát" mutat rá Björn Bolze, és hozzáteszi: "Mi általánosan azt szoktuk javasolni, hogy a 10 évnél idősebb abroncsokat cseréljék le az állapotuktól függetlenül." Azonban teljesen normál használat esetén az abroncsok futófelülete jóval korábban elkopik, mint az előbb említett 10 év.

Az autógumi gyártók és forgalmazók problémája ebben a kérdésben :

Egy nevesebb nemzetközi  autógumi gyártó termék kínálatában  ezer darabot bőven meghaladó darabszámú termék található (Michelin 1836 , Hankook (1198 ) .

Nem mindennap gyártanak mindeggyikből , általában a téli gumi vagy nyári gumi szezon  előtt fél - egy évvel előre legyártják az aktuális szezon gumiabroncsait .

Pl. a téligumikat már márciustól gyártják és raktározzák  féléven át , majd akár 1-3 hónap szállításidő is eltelik (tengeri konténeres szállítás ) mire kikerülnek a világ bármely pontján levő  gumiabroncs kereskedésbe  az októbertől kezdődő téli gumi szezonra . Nem mindennap gyártanak minden méretet , mint a pékségek kiflit. A top száz terméken kívüli gumiabroncsokat általában egy gyárban készítek szezononként egyszeri gyártásban egy évre előre , és a terméknek a gyárból  ami akár a másik földrészen van el kell jutnia a földrész bármely pontján lévő kiskereskedőhöz. Így a másik féltekéről származó közel egy éves (8-11) hónapos gumiabroncs logisztikailag olyan frisnek számít  , mint a még meleg kifli a pékség mintaboltjában .Pesze kivétel ezalól pl . a magyarországi vagy a közeli európa gyárakban készülő leggyakoribb topp méretekben gyártott gumiabroncsok ezek akár pár hetes gyártásúak is lehetnek .

Tehát a legjobb logisztika szerint is lehet akár egy éves is lehet már  a frissen az aktuális szezonra gyártott gumiabroncs a téligumi szezonban.

Gumikereskedésünk a gumi átszerelési időszak kezdetén a raktárunkban ötezret is meghaladó mennyiségű gumiabroncsot tart raktárkészleten  , ebből a szenzon végére ezer darabot is meghaladó raktárkészlet maradhat , ami megmarad raktárunkba a következő szezonra , ezek már két évesek is lehetnek akövetkező évben , vagy ha a gyártótól nagykereskedőtől már a tavalyi szezonlól megmaradt gumiabroncs kerül kiszállításra ? És az megmarad nálunk következő évre ?

Ezeket összegezve nem egyszerű feladat a kedves vevőnek friss gyártású gumiabroncsot eladni , és sajnos nem tudjuk mi a jó válasz a felháborodásukra , hogy 2 éves gumiabroncsot adtun el nekik .

 

 

   

 

 

 

 

 

Új Hatósági alvácszámot (TSC ) a Nemzeti Közlekedési Hatóság Megyei Hivatala adja.

Mielőtt felkeressük a Nemzeti Közlekedési Hatóságot feltétlen szükség van egy eredetiségvizsgálatra. A vizsgálat során megállapítják, hogy mi okozza azt, hogy sérült az alvázszám. Amennyiben nem külső beavatkozás az okozó tényező, akkor a vizsgálat eredményével át is térhetünk a következő helyszínre, a Nemzeti Közlekedési Hatóságra.

Az NKH-nál be kell mutatni a járművet , Átalakítási engedély kérelmet kell beadni . A hatóság 30 napon belül megadja az engedélyt hatósági alvázszám beütésre .Ezután be kell jelenteni a járművet időszakos műszaki vizsgára az átalákítási engedéllyel. Sikeres műszaki vizsga esetén a járművet ellátják hatósági alvázszámmal. Műszaki adatlapot állít ki a Nemzeti Közlekedési Hatóság, mely alapján az okmányirodában rögzítik az új alvázszámot a forgalmi engedélyben és a törzskönyvben.

Összegezve:

  1. Eredetiségviszgálat
  2. NKH átalakítási engedély
  3. NKH műszaki vizsga , alvázszámbeütés
  4. Okmányiroda

 

 

Az abroncs címkét azért vezették be, hogy a gumiabroncs vásárlók objektíven, összevethető értékek alapján tudjanak választani, ne csak az ár, vagy a márkanév ismertsége legyen az egyetlen iránymutató autógumi vásárláskor.

Az abrocscímkén látható adatok 3 kritérium figyelembe vételével teszik lehetővé az abroncsok minőségének egyértelműbb megítélését:

Az A-osztály a legjobb teljesítménynek felel meg, míg a G a legkevésbé jó teljesítményt jelöli.

ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS.                                        

Az abroncsok gördülési ellenállása jelentős üzemanyag-fogyasztással jár.

A besorolás a 100 km-en elértüzemanyag-megtakarítást becsülimeg az A referenciaosztályhoz képest.

 

FÉKEZÉS NEDVES ÚTTESTEN.

Ez a besorolás az abroncs nedves fékteljesítményét mutatja.                                                         

Annál jobb a besorolás, minél rövidebb idő alatt lehet megállni az autógumivall.                             

A teszt lényegében egy 80 km/h sebességen történő padlófékezés, aminek lemérik a féktávolságát.

A különbözetet az A, legjobbnak tekintett fékteljesítménnyel összevetve határozzák meg.

 

 

 

 

MENETZAJ (DB-BEN)

A címkén feltüntetett érték a gumi 80 km/h sebességen mért zajszintje,

a mikrofont a tesztpályától 7,5 méterre elhelyezve.

 

Mi az a négy évszakos gumi?

A gumigyárak  hamar ráéreztek arra, hogy bár jó üzlet egy téli és egy nyári abroncsszettet megvetetni az autósokkal, de az emberek utálnak nyáron téli, télen meg nyári gumit kerülgetni a garázsban, illetve évente kétszer sorban állni a gumisnál. Szóval nagyon kell nekik olyan gumi, ami mindig jó.

A négy évszakos abroncsok alapból téli gumik, amik nyáron is használhatók. Melegben kevésbé kopnak, mint az igazi téli gumik, de hóban, fagyban egész elfogadható teljesítményt nyújtanak. Aztán jött a Michelin és olyan négy évszakost tett le az asztalra, amit nyári gumiból faragtak olyanra, hogy télen, hóban is jó legyen. Ugyan végeredmény szempontjából az átlagembernek tökmindegy, hogy téli alapból kotyvasztanak nyáron is használható gumit, vagy nyáriból olyat, ami télen is jó.

Mikor érdemes négy évszakos abroncsot venni?

Ne legyenek illúzióink, bármilyen jó is egy négy évszakos gumi, nyári körülmények között egy nyári gumi, télen, hóban pedig egy téli abroncs szinte biztos, hogy jobban teljesít majd. Átlagos felhasználás mellett azonban bőven elég lehet a mindenre jó gumi is, sőt, még vannak komoly előnyei is. Például nem kell ősszel, tavasszal gumisnál sorban állni, kifizetni egy halom pénzt a cserére, aztán a leszerelt, éppen pihenőn lévő abroncsokat sem kell kerülgetni a garázsban, pincében, nagyi tárolójában. Aki főleg városban használja az autóját, nem száguld be a kanyarokba őrült sebességgel, annak egyáltalán nem létszükséglet külön  téli és nyári garnitúra .A négyévszakos gumik koncepciója vonzónak tűnik, de az a legnagyobb bajuk, ami elvben a legnagyobb előnyük. Az a gumi, ami elvben mindig jó, pont szélsőséges körülmények között nem teljesít jól, ami akkor tűnik majd fel, amikor egy vészhelyzetet kellene megoldani.